Det här säger våra VD:ar om oss

Proffsmagasinet_01

Arvid Öhman
Grundare till Proffsmagasinet

Logo_proffsmagasinet
“Jag startade Proffsmagasinet 2007 efter att ha jobbat med mätinstrument under ett par år. Det slog mig ganska tidigt att e-handeln måste vara rätt kanal för att sälja och distribuera professionell utrustning till byggare och hantverkare. Handel över nätet låg då i sin linda – men redan det första utskicket visade att det fanns ett intresse för att få snabba leveranser utkörda direkt till arbetsplatsen.

Sedan dess har hjulen snurrat allt fortare och både sortiment och antal anställda vuxit. 2014 fick jag kontakt med ShortCap, som beskrev hur Proffsmagasinet kunde växa och utvecklas, med ShortCaps nätverk och analytiska arbete. Jag insåg att en partner skulle göra mitt jobb både roligare och effektivare – och ett gemensamt engagemang skapar större värdetillväxt.

Samarbetet fungerar otroligt bra och Peter från ShortCap har hjälpt till att bygga upp vårt finansiella upplägg och kontrollsystem, vilket är helt avgörande om vi skall hålla denna snabba tillväxt även fortsättningsvis.”

PacketFront_011

Johnny Hedlund
VD på Waystream

Logo_waystream
“När IT-koncernen PacketFront omstrukturerade sin verksamhet 2010-2011 föddes idén att göra en management buy out (MBO) av affärsenheten jag ansvarade för. Vi var en lönsam del av den gamla strukturen, men för att blomma ut behövde vi ett oberoende från andra bolagsdelar och ett engagerat ägarskap i vår affär.

Jag fick då kontakt med ShortCap, som hjälpte oss skapa ett upplägg för en MBO som gjorde att vi kunde satsa med full kraft på nya produkter inom vårt segment – en nödvändighet i vår verksamhet och marknad! Tillsammans med ShortCap har vi skapat ett bolag av vad som från början var en affärsenhet, med allt vad det innebär i form av organisation och administrativ struktur.

ShortCaps närvaro och nätverk har varit avgörande för att skapa den plattform för tillväxt vi har idag, inte minst genom att hjälpa till att tillsätta en kunnig och stark styrelse med internationella förtecken.”

Vivamedia_01

Magnus Hasselteg
VD Viva Media Group

Logo_vivamedia
“Viva Media Group är en koncern som bildades 2014 genom en sammanslagning av bolagen Mediaview, Kenzaku och MediaAnalys. Viva Media är en av Skandinaviens ledande digitala byråer under snabb utveckling.

Vi har haft ett nära samarbete med ShortCap, som till stor del höll i sammanslagningen och de formella bitarna. Vi har haft stor assistans i struktur och formalisering och därmed styrningsinstrument för bolaget. Att alla medarbetar förstår hur det går för bolaget med enkla rapporteringssystem är A och O för oss.

Partnerskapet med ShortCap är och har varit mycket viktigt för oss och vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete!”